هولوگرام

همه چیز درباره چاپ هولوگرام

تواناییهای هولوگرام

 چه ویژگی خاصی در هولوگرام است؟

هولوگرام در خود یک زیبایی و نکته ی خارق العاده ایی دارد که توجه به آن باعث شگفتی و وجد میشود . این زیبایی در هولوگرام به این گونه است که  به تنهایی میتواند تعداد زیادی از از یک تصویر را در یک محیط و و نشان دادن آنها به طور جداکانه با تعویض و عوض کردن و تغییر در زاویه ی میانی هولوگرام و اشعه ی مرجع را انجام دهد . این یک شگفتی در هلوگرام است که توسط یک پدر و پسر موفق  (ویلیام هنری و ویلیام لارونس برگ ) توانسته اند آن را در طی مطالعات مربوط به شکست اشعه ی ایکس با کریستال کشف کردند .آن ها برنده ی جایزه ی نوبل فیزیک در سال ۱۹۱۵ شدند .
برای فهم بهتر این مطلب ضروری است تداخلات نوار باریک را دریابیم و به این نتیجه برسیم که چه چیزی سبب می شود رنگ های زیبا با انتشار رنگ سفید با حباب های صابون بازتاب گردد .

قابلیت های هولوگرام های پراکنشی

اگر هولوگرام پراکنشی را به تکه های کوچکتر تقسیم کنیم باز هم تصویر کلی هولوگرام در هر یک از این قسمت ها قابل مشاهده است .از آن جایی که هر حجم ابتدایی در هولوگرام با نور کامل منظره شکل گرفته است ،مجددا هر یک از این حجم ها نمای کامل تر را تولید می کنند .به عبارت دیگر اندازه ی هولوپلیت های به کار برده شده برای ساخت هولوگرام به اندازه ی منظره ی مورد نظر بستگی دارد .یک هولوگرام بزرگ مجموعه ای از هولوگرام های کوچکتر به شمار می آید .
به منظور نمایش یک تصویر واقعی با یک اشعه ی لیزری بر روی صفحه ی نمایش بهتر است یک ناحیه ی باریک را با استفاده از اشعه ی غیر منشعب انتخاب کنیم .در این مورد تصویر واقعی شامل اشعه هایی در زاویه های کوچک نزدیک به هم می باشد این مسئله عمق زاویه ی دید را افزایش می دهد و به ما امکان می دهد تصویر متمرکزتری را از فاصله ی دور در امتداد اشعه که تصویر واقعی را شکل می دهد داشته باشیم .بسیاری از قوانین نوری هندسی در این مبحث به کار گرفته شده است .

+ نوشته شده در  پنجشنبه 18 آبان 1396ساعت 23:53  توسط نادر رفیعی 

هولوگرام های هوشمند و عمق بینایی

استفاده از هولوگرام های هوشمند

شما قصد دارید که از هولوگرام های هوشمند استفاده کنید اما در این مورد مورد شک و شبه قرار دارید که این هولوگرام ها را با چه کاربرد هایی متیوانید مورد بررسی قرار دهید و یا اینکه در چه جاهایی باید از چه نمونه ای از این هولوگرام ها استفداه کنید.

  • چهارما,وقتی هولوگرام هایی که عمق بینایی را فراهم می آورندبا مدل آل ادغام میشوندما ترکیبی فوق العاده ازدنیای واقعی و پوشش های حقیقی را داریم.این میتواندشبیه سازی ابداعی روبه افزایشی را خلق کند که میتواند در تعداد گسترده ای از موارد استفاده شود.برای مثال زمانی که یک اسکن فراصوت میتواند سطحی از اطلاعات در خصوص ضربان قلب,حالت و اندازه ی نوزاد را در رحم فراهم آورد الگوریتم ها میتوانند این سیگنال ها را نزدیک به واقعیت اینکه کودک چگونه به نظر میرسد ایجاد کنند.

 هولوگرام و دنیای تجارت چه ارتباطی با هم دارند؟ 

 هولوگرام ها در دنیای امروزه ما کاربرد های متفاوتی در عرصه های مختلفی دارند.این را ما باید به شما به این صورت بگوییم که یکی از بزرگترین عرصه هایی که هولوگرام ها در آنها فعالیت دارند و کمی تا بسیار موفق هم بوده اند را عرصه ی تجارت میدانیم.اما چرا ؟

امروزه یک مادر باردار که برای یک چکاپ عادی نزد پزشک میرود,میتواند ضربان قلب نوزاد در حال رشد خود را بشنود و حتی یک تصویر انتزاعی فرا صوت از او ببیند.در آینده ی بسیار نزدیک,ترکیبی از تکنولوژی هولوگرافیک و هوش مصنوعی میتواند این تجربه را به چیزی حتی مطلوب تر تبدیل کند و بطوری که والدین میتوانند تصویری سیصد و شصت درجه از نوزاد در طول چرخه ی تکامل را ببینند.
پیشرفت سریع هولوگرام ها میتواند دنیای ما را به کل تغییر دهد و ما این رویداد را در اطراف خود میبینیم.از سرگرمی هایی مانند پوکمون,که با واقعیت ترکیب شده است درمیابیم که دنیا دارای نیروی مغناطیسی است و افراد را ترسیم میکند.در فرانسه,دنیای سیاست به طور موفقیت آمیزی شروع به استفاده از این تکنولوژی جدید کرده است تا در یک زمان حضار را بطور زنده در مکان های متعدد نمایش دهد.در طول کمپین انتخاباتی اخیر فرانسه,جین لوس ملنکان,حامیان خویش را در دایجن نشان داده است در حالی که هولوگرام های وی همزمان در شش شهر فرانسوی دیگر دیده میشدند.
رشته ی طب نیز بر روی مجموعه ی عظیمی در تکنولوژی سرمایه گذاری کرده است.با پذیرش روبه افزایش هولوگرافی پزشکی برای آموزش و تحقیقات,انتظار میرود بازار جهانی هولوگرام در سال دوهزارو بیست یک,یک و هشتاد دو میلیارد و هولرگرافی طبی در سال دوهزار و بیست و یک به تنهایی به یک میلیارد برسد.به طور کلی در دنیای ما و در دنیای تجارت این به چه معناست؟
با مخاطبان رو به ازدیاد,برای کاهش هزینه ی طراحی یاکمک به طرح های بد با زیر سازی تصاویر هولوگرافیک,هولوگرافی به ما کمک خواهد کرد تا بطور یکپارچه دنیای واقعی و دنیای دیجیتالی را درهم ادغام کنیم.

+ نوشته شده در  سه شنبه 16 آبان 1396ساعت 11:29  توسط نادر رفیعی